Головна сторінка

Головна Увічнення пам'яті Геноцид ромів

Історія Голокосту і права людини» Другий семінар проекту

16-18 березня у Пущі-Водиці під Києвом відбувся другий семінар проекту «Історія Голокосту і права людини», котрий здійснюється в Україні за підтримки Програми Матра та Посольства Королівства Нідерландів у Києві. Учасники проекту зібралися знову по кількох місяцях перерви після першого семінару та проходження дистанційного курсу за темою. 
Нагадаємо, що даний проект є комплексним тривалим проектом, метою якого є дослідити можливості інтеграції тем історії Голокосту та прав людини, а також розробити рекомендації щодо залучення цього інтегрованого курсу у шкільні програми. За задумкою організаторів протягом року роботи проекту вчителі суспільствознавчих дисциплін та студенти-історики мають відвідати два очних семінари, пройти два дистанційні курси між ними та зібратися на одноденну підсумкову конференцію, що планується на літо 2012. 
Отже, після ознайомлення з хрестоматійними текстами у сфері прав людини та історії Голокосту, цільового ознайомлення з навчальними програмами середніх навчальних закладів, оформлення тез до теми та пошуку джерел на їх доведення (а саме це було змістом першого дистанційного курсу), учасники зустрілися знову на черговий триденний семінар-обмін досвідом. 
На відміну від першої зустрічі, що пройшла у листопаді 2011, цього разу набагато більше часу було приділено не теоретичним і практичним заняттям, проведеним тренерами і лекторами, а, власне кажучи, обговоренню думок учасників та створенню перших навчально-методичних розробок проекту. 
Розпочалася робота семінару з великого блоку-обговорення місця тем з прав людини та історії Голокосту в шкільних навчальних програмах з різних дисциплін, переважно суспільствознавчих. Аналізуючи програми з історії, етики, психології, філософії, географії, права, предмету «людина і світ» тощо, учасники намагалися віднайти місця у програмах, де є доречними згадки про права людини та приклади з історії Голокосту, або згадки про Голокост з «виходом» на права людини. Не зважаючи на те, що завдання було непростим, учасники дійшли до висновку, що за умови комплексного підходу протягом навчання та співробітництва між вчителями різних дисциплін, часу на розгляд цих тем та використання їхнього виховного та розвиваючого потенціалу можна знайти досить багато. Наразі одним з завдань, яке має здійснитися в практичній площині, є розробка учасниками проекту рекомендацій до викладання цих тем для вчителів історії та інших суспільствознавчих дисциплін саме з огляду на стандарти освіти та навчальні програми. 
Після невеликого теоретичного блоку та узагальнення знань по роботі з джерелами та загальних рекомендацій до викладання дисциплін історії Голокосту та прав людини, другим основним викликом для учасників стала розробка власного заходу, зміст якого поєднував би ці дві теми та вкладався в систему шкільної освіти. 
Протягом семінару було розроблено в групах та презентовано п’ять неординарних та творчих планів заходів та уроків до тем усвідомлення поняття прав людини та змін у цьому понятті в ХХ ст., принципів дискримінації, конфліктів між законослухняністю та загальнолюдськими цінностями і важливістю особистого вибору в такій ситуації, первинної цінності людського життя та права на життя як закріпленої сьогодні юридичної норми. Зважаючи на обмежений час на підготовку та презентацію заходів, підходи учасників та їхні творчі інтерпретації сюжетів викликали жваве обговорення і увагу з боку колег та ведучих семінару. Наразі учасники готуються доробити ці заходи, щоб зробити їх доступними до використання іншим колегам через сайт УЦВІГ та інші публікації. 
Крім того, перед учасниками було поставлено завдання розробити індивідуальні розробки, котрі потім вони зможуть апробувати у власних навчальних закладах та презентувати результати на підсумковій конференції у червні. Згідно підсумкової сесії це будуть плани уроків, виховних заходів, проектів, семінарів для вчителів, семінарів для студентів тощо. Остаточні та апробовані (за можливості) заходи буде оформлено і поширено у відкритому доступі через інформаційні засоби Українського центру вивчення історії Голокосту, а за фінансової змоги також видано окремим посібником. 
Наразі на учасників чекають матеріали другого дистанційного курсу, консультації з приводу розробки власних матеріалів та підсумкова конференція в червні. 
   Віталій Бобров 
   Коодинатор проекту (УЦВІГ)

Останні Новини

  • ХІХ Всеукраїнський конкурс учнівських робіт «Історія і уроки Голокосту» ім. І.Б. Медвинського

    17-19 травня 2019 року в Києві відбувся ХІХ Всеукраїнський конкурс учнівських робіт «Історія і уроки Голокосту» ім. І.Б. Медвинського!

    Цього року на участь в конкурсі було подано 56 дослідницьких та творчих робіт, з них 34 роботи рецензентами були рекомендовані до участі у фінальній частині. 

    Протягом трьох днів конкурсантки та конкурсанти, їхні наукові керівники, члени журі та організатори слухали виступи учасників, брали участь у різноманітних заняттях, дивились художні та документальні фільми, присвячені трагічним та складним подіям ХХ століття.
    Вітаємо всіх переможців та їхніх наукових керівників!

    [Докладніше]
  • Науковий семінар «Голокост і масове насильство на теренах України в першій половині ХХ століття»

    У Львові 9-11 травня 2019 року відбувся  науково-методичний семінар «Голокост і масове насильство на теренах України в першій половині ХХ століття» для викладачів історії Львівської, Тернопільської, Івано-Франківської, Рівненської та Волинської областей. Семінар організували Український центр вивчення історії Голокосту разом з Меморіалом Шоа (Париж) та у співпраці з Меморіальним музеєм тоталітарних режимів «Територія терору».

    [Докладніше]
  • Семінар в рамках проекту "Захистимо пам'ять"

    4 – 7 квітня 2019 року в Києві, в рамках проекту "Захистимо пам'ять" відбувся навчально-методичний семінар для вчителів. В семінарі взяли участь вчителі з Вінницької, Волинської, Львівської та Житомирської областей. 
    На семінарі говорили про стереотипи та упередження в історії та сучасності, зокрема на прикладах антисемітських та ромофобських стереотипів, вчились перевіряти інформацію та розпізнавати фейки у медіа і соцмережах, обговорювали можливості проведення публічних заходів у громаді в рамках проекту.

    [Докладніше]
  • Бюлетень "Уроки Голокосту", № 1 (57), 2019 р.

    Шановні колеги! Вийшло друком чергове число інформаційно-педагогічного бюлетеню Українського центру вивчення історії Голокосту "Уроки Голокосту", № 1 (57), січень-березень, 2019 р. 

    [Докладніше]
  • Новий інтерактивний ресурс для освітян

    Ми раді представити новий інтерактивний ресурс – Путівник для вчителя про пам’ять Бабиного Яру та багатогранну історію цього трагічного місця.

    [Докладніше]
Дивитися всі

Top