Головна

Головна Графік заходів Увічнення пам'яті Геноцид Ромів Бабин Яр (Не)Дитячі історії Камені спотикання

«Бабин Яр: пам'ять на тлі історії» Результати конкурсу розробок вчителів

У День пам’яті та примирення Український центр вивчення історії Голокосту має приємність оголосити результати конкурсу розробок тематичних занять в рамках проекту «Бабин Яр: пам’ять на тлі історії». Всього ми отримали 23 роботи від 20 учасників. 6 номінацій розподілили 5 членів журі (членів авторського колективу проекту та наукових консультантів проекту). 20 робіт опубліковано в Інтерактивному путівнику для вчителя.

Номінації та переможці

ШКІЛЬНИЙ УРОК:

Галина Корнієнко, Черкаси, “Спільна пам’ять”

Урок-практичне заняття стимулює розвиток критичного мислення під час навчання історії, громадянської освіти та медіаграмотності. Урок акцентує увагу на важливості збереження спільної історичної пам’яті про Бабин Яр.

ВИХОВНИЙ ЗАХІД:

Олена Москаленко, Полтава, “Чужого горя не буває”

Під час заняття учні працюють з віртуальною виставкою у поєднанні з місцевим матеріалом, аналізують історії Праведників народів світу та Праведників Бабиного Яру у столиці та на Полтавщині.

та

Галина Корнієнко, Черкаси, “Історія Бабиного Яру та збереження історичної пам’яті”

Серія занять по відпрацюванню важливих навичок пошуку і обробки інформації, медіаграмотності, яка додатково звертає увагу учнів на проблеми збереження пам’яті про Бабин Яр. Уроки можуть бути проведені як цілісний захід або як три окремі уроки.

ІНТЕГРОВАНИЙ МІЖДИСЦИПЛІНАРНИЙ УРОК АБО ЗАХІД:

Оксана Матвіюк, Бердичів, “Голокост і права людини”

Веб-квест, присвячений взаємозв’язкам між історією Голокосту та захистом прав людини сьогодні.

УРОК АБО ЗАХІД ДЛЯ УЧНІВ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ: не присуджено

ЗАХІД З ГРОМАДЯНСЬКОЇ ОСВІТИ:

Наталія Гриценко, Черкаси, “Трагедія дітей Бабиного Яру: пам`ятати, аби поважати права тих, хто поруч тебе”

Методична розробка має на меті не лише формування знань учнів про трагедію єврейського народу під час Другої світової війни, а й передбачає поглиблення розуміння значимості дотримання прав людини у сучасному світі. У ході заняття з метою проведення історичних паралелей передбачено використання матеріалів віртуальної виставки "Бабин Яр: пам`ять на

тлі історії" та освітньої онлайн-платформи Stories that Move, а саме історій сучасних підлітків, які зіштовхнулися з дискримінацією.

НЕСТАНДАРТНИЙ ПІДХІД ДО ТЕМИ:

Віталій Гедз, Макарів, “Макарівський Бабин Яр як місце пам’яті”

Заняття, яке поєднує в собі (фото)екскурсію, роботу з документальним фільмом, активне залучення учнів до формування місцевих практик вшанування пам’яті та виховання відповідального ставлення до локальних місць пам’яті.

Журі також окремо відзначили поданий до конкурсу текст Людмили Литвинюк з Полтави “Біографічне навчання на матеріалах проекту”

Ми щиро вітаємо переможців та дякуємо всім учасникам. Також велика подяка членам журі та рецензентам. Щоб ознайомитися з усіма розробками, завітайте на сайт Інтерактивного путівника для вчителя.

 

Останні Новини

  • Науково-методичний семінар для освітян у Львові

    15-16 червня ми зустрілися з більше як двадцятьма учасницями та учасниками – переважно вчителями зі Львова – для того, щоб обговорити питання пам'яті про Голокост, інші випадки геноциду на українських теренах та актуальні виклики роботи з цими темами.

    [Докладніше]
  • Семінар «Історія геноцидів в Україні: вивчення досвіду та виклики сучасності», Київ

    12-13 червня в Києві відбувся науково-методичний франко-український семінар «Історія геноцидів в Україні: вивчення досвіду та виклики сучасності». Його організаторами виступили паризький Меморіал Шоа та київський Український центр вивчення історії Голокосту за підтримки Інституту політичних та етнонаціональних досліджень ім. І. Ф. Кураса.

    [Докладніше]
  • Презентуємо навчальні матеріали «Нацистський геноцид ромів на території України 1941-1944 рр.»

    В Україні та в цілому на європейському континенті й досі дуже мало відомо про трагічну історію ромського народу в роки Другої світової війни та злочинів нацистського режиму. Ці навчальні матеріали мають велике значення для повернення історії ромів в історію та культуру сучасної України й відкривають нам трохи світ ромського життя та трагічні події геноциду ромів в роки тієї війни.

    [Докладніше]
  • Виставка “(Не)Дитячі історії” повернулася в Чернівці

    У травні - червні 2024 інтерактивну виставку «(Не)Дитячі історії» знову запросили до себе Чернівці. Цього разу її забажала прийняти в себе Чернівецька гімназія № 17, а ініціаторкою виступила вчителька історії та правознавства Варвара Боднарюк. Учениці та учні 7-9 класів зголосилися бути ведучими виставки й за місяць експонування провели екскурсії для більше як 400 осіб, учениць та учнів своєї школи, інших шкіл міста та навіть мера Чернівців та іноземної делегації з міста Дюссельдорфа (Німеччина) на чолі з мером цього міста.

    [Докладніше]
  • Семінар «Вчимося з минулого – діємо заради майбутнього»

    18-19 травня в м. Києві відбувся семінар «Вчимося з минулого – діємо заради майбутнього». Він є спільним заходом Інституту ім. Ольги Ленгель (The Olga Lengyel Institute, New York) та Українського центру вивчення історії Голокосту за фінансування Інституту вивчення та викладання Голокосту і прав людини ім. Ольги Ленгель.

    [Докладніше]
Дивитися всі

Top