Головна

Головна Графік заходів Увічнення пам'яті Геноцид Ромів Бабин Яр (Не)Дитячі історії Камені спотикання

Положення про організацію та проведення X Всеукраїнського конкурсу учнівських творчих робіт "Історія і уроки Голокосту", 2009-2010 навчальний рік

Реалізуючи ідеї, викладені в Декларації Стокгольмського міжнародного форуму з Голокосту, а також Резолюції ООН про встановлення Міжнародного дня пам'яті жертв Голокосту, і вважаючи своїм обов'язком зробити посильний внесок у збереження пам'яті про жертви геноциду, Український центр вивчення історії Голокосту повідомляє про проведення у 2009-2010 навчальному році серед учнів середніх загальноосвітніх закладів України конкурсу дослідницьких і творчих робіт на тему: "Історія і уроки Голокосту". Ми пропонуємо обдарованим і небайдужим до суспільних проблем юнакам і дівчатам, а також їхнім вчителям - науковим керівникам, випробувати свої сили і здібності, взявши участь в конкурсі. 

Розділ I. Мета конкурсу 

1. Поглиблення знань школярів з історичної проблематики Голокосту - долі єврейського народу на теренах Європи під час Другої світової війни, популяризація вивчення даної теми серед учнівської молоді.
2. Розвиток навичок дослідницької і аналітичної діяльності під час відбору матеріалу і написання роботи з обраної теми.
3. Пошук нових фактів, документів, свідчень про події Голокосту в Україні і за її межами, введення їх у науковий обіг.
4. Відбір за результатами конкурсу обдарованих учнів і сприяння їх участі в міжнародних семінарах і конференціях.
5. Виховання у молоді толерантного поводження, поваги до людей іншої національності, свідомого ставлення до міжетнічних проблем.


Розділ ІІ. Підготовка конкурсу 

До участі в конкурсі запрошуються учні 9-11 класів загальноосвітніх і спеціалізованих шкіл, гімназій, ліцеїв, професійно-технічних училищ. 
Бажаючі взяти участь в конкурсі подають заявки до Українського центру вивчення історії Голокосту за формою: прізвище, ім'я та по батькові, назва теми, науковий керівник, адреса, контактні телефони. Заявки необхідно подати до 1 грудня 2009 р. Для підготовки конкурсу створюється оргкомітет у складі науковців, викладачів історії вищих навчальних закладів, вчителів шкіл. 
Звертаємо увагу: наукові керівники, які своєчасно надішлють заявки на участь в конкурсі, за бажанням будуть запрошені в Київ для участі в дводенному навчально-методичному семінарі щодо надання теоретичної і науково-методичної допомоги з правил написання й оформлення учнями творчих робіт. Семінар планується провести 11-12 грудня 2009 року. Заявки на участь у заході надсилайте до 1 грудня 2009 р. 

Форма заявки на участь у грудневому навчально-методичному семінарі:
- П.І.Б.
- Місце роботи, посада.
- Адреса, телефон, електронна пошта.
- Стаж педагогічної діяльності.
- Досвід викладання теми Голокосту (якщо є). 
- Тема роботи учня (учнів).
- Яку корисну інформацію Ви сподіваєтесь отримати на семінарі. 

Виконані роботи учнів відправляються на адресу Центру до 31 березня 2010 р. (роботи, що надійшли після 31 березня 2010 р., не розглядатимуться). Вони попередньо рецензуються фахівцями з зазначеної проблематик и. Роботи, що не відповідають тематиці та рівню вимог конкурсу, будуть відхилені і не допущені до захисту. Всім, хто пройшов відбір, до 20 квітня 2010 р.буде повідомлено про їхню участь в конкурсі. 
Перевіряючи роботи, рецензенти оцінюють їх за десятибальною системою за наступними критеріями: 
1. Формулювання теми;
2. Постановка завдання (актуальність, мета, питання для дослідження);
3. Використання джерел (різноманітність, оригінальність);
4. Використання літератури (обсяг, характер);
5. Структура роботи;
6. Викладення матеріалу (послідовність, взаємовиваженість);
7. Аналітична робота;
8. Формулювання висновків (зміст, оригінальність);
9. Наукове оформлення (примітки, список літератури);
10. Художнє оформлення.
Роботи, що в сумі набрали менше 7 (семи) балів, буде відхилено. 

Розділ ІІІ. Вимоги до роботи 

До участі в конкурсі допускаються роботи, виконані українською або російською мовами. Кожне представлене дослідження повинно складатися з 20-30 аркушів тексту, видрукуваного з одного боку (шрифт № 14). На титульній сторінці вгорі зазначаються організатори конкурсу (Український центр вивчення історії Голокосту, Євроазійський єврейський конгрес), потім іде назва конкурсу, тема, прізвище, ім'я та по батькові автора повністю, назва навчального закладу, адреса, варіант контактного зв'язку, відомості про наукового керівника. Викладу теми передує план у простому або розгорнутому вигляді. 
В основній частині викладається фактична канва подій у цілісній, взаємозалежній і послідовній побудові. У цілому різні варіанти обраних тем зводяться до двох основних напрямків: регіональні дослідження і загальна проблематика Голокосту. При виборі регіонального напрямку в основній частині варто відобразити розуміння контексту подій, що відбувалися, і їх повне висвітлення. Особливу увагу варто звернути на специфічні риси, деталі, що властиві тільки даному регіону. Обов'язковою вимогою є наявність чітких посилань на джерела інформації. 
Найбільш оригінальною частиною роботи є висновок, саме в ньому квінтесенція дослідження. Висновок повинен базуватися на матеріалі основної частини і носити конкретний характер. 
У випадку використання цитат обов'язкові посилання на джерела, які оформляються згідно із загальноприйнятими зразками. Такі ж вимоги висуваються й до списку використаних джерел і літератури. Вітається використання наочних матеріалів (таблиці, графіки, схеми, малюнки, фотографії тощо). 
Окрім науково-дослідницьких робіт, організатори також запрошують до участі в конкурсі творчі роботи, які мають художню форму (малюнки, скульптурні і музичні твори тощо). 

Розділ ІV. Захист робіт і визначення переможців 

Захист робіт відбудеться в 
травні 2010 р. Оплата проїзду й проживання учасників конкурсу й учителів проводиться за рахунок організаторів. До захисту кожний здобувач має підготувати стислий (до 5-7 хв) виклад основних ідей роботи. Можливий варіант використання мультимедійних засобів (7-8 хв). 
Другим етапом захисту робіт стануть відповіді на запитання опонентів у якості яких виступають присутні учні, вчителі, члени журі, гості конкурсу. Активність учнів - опонентів, рівень їхньої поінформованості, виявлений у запитаннях, враховується під час підбиття підсумків. До початку захисту бажаючим надається можливість ознайомитися зі змістом робіт. 
Члени журі звертають увагу на: 
а) уміння стисло охарактеризувати роботу; 
б) якість відповіді на питання; 
в) поінформованість у проблематиці Голокосту в цілому; 
г) полемічні здібності; 
д) мовні особливості.


Розділ V. Нагородження переможців 

Усі учасники конкурсу, які брали участь у захисті робіт, нагороджуються дипломами, літературою за тематикою Голокосту, загальноісторичними виданнями, художніми творами й іншими призами. Також кращим конкурсантам буде надана можливість взяти участь у різних молодіжних конференціях, семінарах і школах з проблематики історії Голокосту. 
 

Український центр вивчення історії Голокосту 
01011, Київ-11, вул. Кутузова, 8, кім. 109
Тел./факс: (44) 285-90-30; 
e-mail:uhcenter@binet.com.ua
www.holocaust.kiev.ua

Останні Новини

  • Науково-методичний семінар для освітян у Львові

    15-16 червня ми зустрілися з більше як двадцятьма учасницями та учасниками – переважно вчителями зі Львова – для того, щоб обговорити питання пам'яті про Голокост, інші випадки геноциду на українських теренах та актуальні виклики роботи з цими темами.

    [Докладніше]
  • Семінар «Історія геноцидів в Україні: вивчення досвіду та виклики сучасності», Київ

    12-13 червня в Києві відбувся науково-методичний франко-український семінар «Історія геноцидів в Україні: вивчення досвіду та виклики сучасності». Його організаторами виступили паризький Меморіал Шоа та київський Український центр вивчення історії Голокосту за підтримки Інституту політичних та етнонаціональних досліджень ім. І. Ф. Кураса.

    [Докладніше]
  • Презентуємо навчальні матеріали «Нацистський геноцид ромів на території України 1941-1944 рр.»

    В Україні та в цілому на європейському континенті й досі дуже мало відомо про трагічну історію ромського народу в роки Другої світової війни та злочинів нацистського режиму. Ці навчальні матеріали мають велике значення для повернення історії ромів в історію та культуру сучасної України й відкривають нам трохи світ ромського життя та трагічні події геноциду ромів в роки тієї війни.

    [Докладніше]
  • Виставка “(Не)Дитячі історії” повернулася в Чернівці

    У травні - червні 2024 інтерактивну виставку «(Не)Дитячі історії» знову запросили до себе Чернівці. Цього разу її забажала прийняти в себе Чернівецька гімназія № 17, а ініціаторкою виступила вчителька історії та правознавства Варвара Боднарюк. Учениці та учні 7-9 класів зголосилися бути ведучими виставки й за місяць експонування провели екскурсії для більше як 400 осіб, учениць та учнів своєї школи, інших шкіл міста та навіть мера Чернівців та іноземної делегації з міста Дюссельдорфа (Німеччина) на чолі з мером цього міста.

    [Докладніше]
  • Семінар «Вчимося з минулого – діємо заради майбутнього»

    18-19 травня в м. Києві відбувся семінар «Вчимося з минулого – діємо заради майбутнього». Він є спільним заходом Інституту ім. Ольги Ленгель (The Olga Lengyel Institute, New York) та Українського центру вивчення історії Голокосту за фінансування Інституту вивчення та викладання Голокосту і прав людини ім. Ольги Ленгель.

    [Докладніше]
Дивитися всі

Top